BOŞLUK

18 Temmuz 2010 Pazar

SANSÜR


KONTROL! sistemin kendi yapısını devam ettirmesi,bireylerin  kendi beyinlerinde hapsolmuş özgür iradesi,
alternatif düşünceye kelepçe,ya düşünmeyeceksin yada onlar gibi düşüneceksin,ya sisteme uyum sağlayacaksın yada sistem tarafından cezalandırılacaksın.ya  tek tip düşünce kullanacaksın yada anarşist
olacaksın.Çok daha öncesi var ama ben ortaçağdan başlıyayım,engizizsyon  ya dine uyacaksın yada afaroz
olacaksın,köleci  toplum ya köle olacaksın yada ölü,feodal toplum  ya  derebeylerinin ekonomık sistemine uyup paralı ırgat olacaksın yada aç bir köylü,kapitalist toplum ,bunu geniş tutmakta yarar var çünkü iletişim araçlarının gelişmesi yanılsamayıda geliştirdi,şöyleki gazete çıkınca sistem sahipleri onları kontrol altına alıp
kendi  beyinlerini insanlara adapte etmeye başladı,uzun mücadeleler sonucu ki yüzlerce gazetecinin ölümü de var ,korkutma  sindirme  ve satın alma sonucu  istedikleri tek tip gazeteyi  doğurdu,çok fazla sayıda olmaları
,çok farklı görünmeleride yanılsamadan ibaret  hepsinin ortak amacı sistemi beslemek çünkü aynı zamandada
kendileri besleniyor.alternatif yayın organlarını da kontrol edebilmek için mevcut yasalarını kullanıyorlar yani
SANSÜR.  ayni şeyler televizyon içinde gerçekleşti,şimdide internete sansür ilk yıllarda tepki göstermeye çalışacağız ama sonraki yıllarda daha önceden yaptıkları şeyleri yapıp kontrölü eline geçirdiklerinde artık kimse sansürden bahsetmeyecek istisnalar dışında.tıpkı şimdi  özgür bir medya varmış gibi göstermelerine
alıştığımız gibi.Aslında yapılan şey Kontrol  onların bizim için düşünmeleri bizim hayatımızı yönlerdirmeleri,tam onların istediği gibi tek tip insan modeli,.Elvada insanlık,elveda özgürlük elveda diyorum çünkü istedikleri insan modeli  hemen hemen bitmiş durumda  bundan sonra bizi kontrol etmek için fazla zorlanmayacaklar
boynumuza takılan dijital kelepçeyle çok daha kolay halledecekler.

13 yorum:

ali zafer sapci dedi ki...

"Alternatif düşünceye kelepçe,ya düşünmeyeceksin yada onlar gibi düşüneceksin,ya sisteme uyum sağlayacaksın yada sistem tarafından cezalandırılacaksın."
Ustaca saptamalar ve değerlendirmeler. Selamlar.

Unknown dedi ki...

Eyvallah usta

Hatsumomo dedi ki...

Her zaman köle ve efendi şeklinde yönetiliyoruz zaten.Sadece modern çağda isimler süslenerek özgürmüşüz gibi düşünüyoruz......Sadece birileri insanların ne düşünmesini isterse,o medya aracılığyla beyinlere sokuluyor.
Mesala günümüzün insanın düşünceleri;
bol tüketim ,et pazarı (kadın erkek)pompalanan seks ticareti,uyuşturucu,kitlesel düşünme,paraya giden her yolun kutsallastırılması........liste çok uzun ustam !
hörmetler

gülsen VAROL dedi ki...

Merhaba,
Her zamanki çizgimi değiştirmeden yorumunu okur okumaz, onaylamadan önce sayfana geldim.. Diğer takip ettiğim sayfalardaki son derece düzgün ve doğru bulduğum bilgi içeren yorumlarınla dikkat ettiğim bir blogger idi "hüseyin usta"..
Gecikmelerin, karşılıklı telâfi edileceğine inanıyorum sevgili Hüseyin usta..

Düşünceleri "inanç" şekline sokmamaktan yanayım ben..
Çünki inanç, bana göre gerçekleri görmekten korkmaktır!!

Fazla isyankâr ve itici bir görüntü arzeden profil resminiz ilgi çekici olabilir ama sizi yansıtmadığı kesin!! :)
Sevgilerimle..

Unknown dedi ki...

sanada eyvallah sevgili hatsumomo.

Unknown dedi ki...

sevgili hasret senfonileri öncelikle hoş geldin hem bloğuma hemde bloğuna.inançtan bahsettin doğrudur zaten korku inanç doğurur.
profil resmime gelince bu resim sevgili arkadaşım POLİLİNİK DİLEMMA
nın bir çalışmasıdır.ressamlar daha iyi açıklayabilir bu tür resimler santçıların sorgulamasıdır belkide karşı duruşudur.size neden itici geldi bilmiyorum ama inanki ben çok seviyorum saygılar.

Unknown dedi ki...

sevgili hasret senfonileri öncelikle hoş geldin hem bloğuma hemde bloğuna.inançtan bahsettin doğrudur zaten korku inanç doğurur.
profil resmime gelince bu resim sevgili arkadaşım POLİLİNİK DİLEMMA
nın bir çalışmasıdır.ressamlar daha iyi açıklayabilir bu tür resimler santçıların sorgulamasıdır belkide karşı duruşudur.size neden itici geldi bilmiyorum ama inanki ben çok seviyorum saygılar.

Zeugma dedi ki...

Ali Zafer Bey'e katılıyorum.
Saptamalarınız çok doğru.

Bahsettiğiniz kıstaslar dahilinde çember gittikçe daralıyor.Lakin farkında olan kaç kişi?

Teşekkürler Ustam...
Kaleminize saygılar...

Unknown dedi ki...

Teşekkürler sevgili zeugma
sizin tanımlamanızda çok uygun çember gittikçe daralıyor.çemberin sıkacağı kişilerde tamda bahsettiğiniz bir kaç kişi olacaktır.özgürlüğüne düşkün olan bir kaç kişi.

Cüzzamlı Melek dedi ki...

iran'da internetin % 90ı -bana göre % 100ü- pasdaran'ın kontrolü altında. misal ben iranlı olsam, çoktan ipe dizilmiştim boncuk niyetine. web blog yazarlarının çoğu, özellikle de muhalifler risk altındalar. tutuklanan mı istersin, işkence gören mi, deve yüküyle kefaletler mi... yine bugünümüze hamdolsun ustacım be...

Unknown dedi ki...

Şmdilik şükürler olsun.Ama burasının irandan iyi olduğunu sanmıyorum şimdilik izleme ve fişlenme aşamasındayız.hatta izlendiğim konusunda şüphelerim var.

Cüzzamlı Melek dedi ki...

izlesin eşşoleşşekler...

Unknown dedi ki...

Kendimi neo gibi hissediyorum,ben ne yaptım,kimim ben, ben sıradan bir insanım.belkide tuhaf olan insan olmam!