BOŞLUK

12 Aralık 2010 Pazar

İMAM VE KARGA

              İmam  yatsı  namazından  sonra  yanlızlığıyla   bütünleştiği tek ranzalı odasına kapandı.Hayatın bütün yükünü taşıdığı omuzlarını yastığa dayadığında,düz beyaz tavan'ın üzerine baskı oluşturduğunu hissetti.Her gece sürekli baktığı bu tavan'ın daha iç açıcı bir renge,ya da resmemi boyatması gerektiğini düşündü. Başı yastıkta düşünmeye devam etti.
            İmam hafızası zayıf biriydi, doğmadan öncesini hatırlamıyordu!.Doğum tarihini ise nüfus kağıdından biliyordu(muhtemelen nüfus memurunun kolayına gelen bir tarihti).Hafızasını zorlayarak doğumundan sonrasını
düşünmeye başladı,fakat hiç bir şey hatırlamadı.Hayatındaki bu boşluk midesini düğümlerken,beynini de ağrıya benzer bir etki altında bıraktı.Sıkıntıyla yatakta sağa sola dönmeye başladı,düşüncelerinden kurtulmaya çalıştı,olmadı.Yataktan kalkıp sehpanın üzerindeki kuran-ı kerim'i açıp okumaya çalıştı,nafile...kendini sıkıntıya sokan düşüncelerinden kurtulamıyordu.Bir müddet sonra of çekerek elindeki Kuran-ı Kerim'i kapattı
ve yerine koydu.Küçük odasında ileri geri volta atmaya başladı,odanın dahada  küçüldüğünü,kendini sıkıştırdığını hissetti.Kapıyı açıp dışarıya çıktı.yüzüne vuran hafif soğuk rüzgar sanki iyi gelmişti,derin,derin
nefes alıp sakinleşmeye çalıştı,fakat bir yandanda  düşünmeye devam ediyordu!.Yaşı 35'i geçmişti yolun yarısıydı ve öteki dünyaya daha çok yakındı! Yaşadığı hayattan tad almamıştı istediği gibi yaşayamamıştı  hatta bir kadını bile olmamıştı.Midesi imama bir yumruk daha attı!,lanet mide diyerek tekrar içeriye girdi.
Dolaptan bir soda alıp içti,derin bir geğirtinin ardından midesinde hafif bir rahatlık hissetti.Yatağına dönüp tekrar başını yastığa dayadı,bu dünyanın fani dünya olduğunu,kendisini bu kadar sıkıntıya sokmaması gerektiğini düşünüp uyumaya çalıştı.Ama imam uyuduğunda sabah ezanını verememişti bile.

30 yorum:

Newbahar dedi ki...

İmam tamamda karga nerde :)

Sanırım devamı gelecek.

Mehmet Osman Çağlar dedi ki...

Bu durumda sabah ezanına geç kalacak, cemaati bekletecek korkusu kapladı içimi usta.Güzel gidiyor. Devamını merakla bekliyorum.

Asahhara dedi ki...

Hikayeyi okurken karga nerde geçecek diye düşündüm. Ama geçmedi :)

Zeugma dedi ki...

İmamı da çok güzel betimlemişsin usta :) Gözümün önüne geldi her bir detay. Gülümsettin beni.
Bakalım kargayla yolları ne zaman kesişecek :)
Kalemine sağlık. Çok güzel...

Kali Rind dedi ki...

karga şimdilik hangi çatıya kondu bilmiyorum ama imamın çatısına konacak elbette.

çok sürükleyici. kalemine sağlık.

Hatsumomo dedi ki...

Takva filmindeki Erkan Can'ın oynadığı krakteri anımsattı sanki imam.

Hatsumomo dedi ki...

Bu arada yanlış anlaşılmaya mahal vermiyelim,senin bu romanı filmden önce yazdığın hatırımda :=)

Unknown dedi ki...

Sevgili nevbahar sanırım karga yanından hızla geçti fark edemedin:)karga birinci bölümdeydi.

Unknown dedi ki...

Usta merak etme cemaat standart az sayıda kişilerden olduğu için durumu normal karşılayıp aralarında
kılmışlar.

Unknown dedi ki...

Sevgili ismini yanlış yazarım diye korktuğum blog arkadaşim yazı bir kitap demeyelim de kitapçığın bölümlerinden ikisi hayatları bir yerde mutlaka kesişir en azından bu hayatta olmazsa ölümde!

Unknown dedi ki...

Sevgili ZEUGMA ve KALİ Rİnd hikayeye daha fazla devam edemiyeceğimi üzülerek söylemek istiyorum ama ölümüm halinde bu blogda yayınlanacağını söyleyebilirim bu kitap hayatta yaptığım en anlamlı şey diye düşünüyorum yani benim nacizane hayalim lütfen bırakın şimdilik bende kalsın.

Unknown dedi ki...

Sevgili hatsumomo hayatta yapamadığım çok az sayıda şeylerden
biridir hırsızlık.kitabı yazdığım tarihi tam olarak hatırlamıyorum ama on yıldan fazla bir zaman önce
basacağım diyerek 6:45 yayın tarafından benden alınmıştır.bahsettiğin filmi ne seyrettim nede ne zaman çekildiğı hakkında bir fikrim var. kitabın neden basılmadığı konusundada hiç fikrim yok.belki gerçekten kötüydü
(gerçi yayın evi sahibi aksini söylemişti)belki parasal mevzuydu,
belki ö dönemdeki etkimden dolayı,bu vatandaşın şöför kalması daha iyidir diye düşünenlerin var olmasındandı,bilemiyorum.şimdi blogda iki bölümünü yayınlayıp mutlu olmak istedim sadece inan senin düşündüğün bazı mevzularla hiç işim olmaz hatta bazıları için,çok önemli olan bu tür şeyler benim umurumda bile değildir.yinede değindiğin ve bana bu açıklamayı yapma fırsatı verdiğin için teşekkür ederim.

Dalgaları Aşmak dedi ki...

Sevgili USTA,
Blogunu yeni takip etmeye başladığım sıralarda,"öylesine bir söz" yazında imam ve karga'dan diye not görünce,hiç bilmediğim bir kitap diye düşünüp google da aramıştım.Ve ekşi sözlükte hakkında bilgi sahibi olmuştum.Şimdi, 1.bölüm,2. bölüm olarak görünce sevindim okuyabileceğim diye.O yüzden ilk bölümde yorumda yazmamıştım.Ama devam etmiyormuşsun.
Usta,yayımlanması için tekrar girişimde bulunsan olmaz mı ?

Hatsumomo dedi ki...

Ustam !
hırsızlık etmeyeceğini zaten biliyorum.
Bu arada yorumda okuduğum ölümüm halinde burada yayınlanacaktır yazısından hiç hoşlanmadım.Allah gecinden versin,bu durumda varsın biz romanı okumasakta olur.
Ustam ,
şayet dünyaya deseydin Türkler ermenileri kesti.
Bak nasıl prim yapar hatta,nobeli alırdın.
Malum bu dünyada herşey pazarlama.
Son olarak: takva filmini izlemeni tavsiye ediyorum,zannederim beğenirsin .neyse yine çenem düştü kusura kalma .
İyi geceler

Esin Bozdemir dedi ki...

Dünya hayatı yalnızca bir oyun ve oyalanmadan ibaret!. karga görünümlü şeytanlar, kendi varlığını sorgulayan ve boşluğun içinde olduğunu düşünen imam!

Güzel yazmışsın ustam...Ama niye ki ölürsem!demişsin...Ölüm nasılsa mutlak son!..Bardak boş görünse de dolu tarafları da vardır!bir gün gelir dolar dolar taşarsın hemde!..

2011 den sonra da yazmaya devam et ama bu sefer içinde güller olsun usta:)kalemine sağlık...

2011 hayatında dolu dolu geçsin...sağlık, huzur, mutlulukla...

gülsen VAROL dedi ki...

Yazmanın her türlüsüne tutkun bir kadın olarak adını bile yazabilene sevgi ile yaklaşırım ben sevgili Hüseyin usta.. Hele hele meramanı ifade edebileni kuşatırım sevgimle.. Ve eğer bu ifade edişi yazı ile net ve akıcı bir dille aktarıyorsa okuyanlara,
o zaman o yazana saygı ile yaklaşırım..
Yarım kalan .. bitiremediğim yazılarım vardır.. bitirdiğim ama basılmaya gerek görmediklerim de.. Hatta zaman zaman üzerinde düzenlemeler yapıp güncellediğim bir romanım var ki her düzenlememde ortaya farklı bir roman çıkar eğlenirim!!
Ancak, 7 yada 8 yıl önce Remzi kitabevine götürdüğüm ve "beğenilmedi" denen ve gerekçe olarak da "gerçekleri yansıtmıyor" denen kitabım "albümdekiler" 3. baskısını yaptı..
Yani yazılan bir eserin kaderinin, herhangi bir kişinin iki dudağı arasında çürüyüp gitmemesi gerektiğini düşünüyorum ve bunu savunuyorum.
O kitabı bastırman gerek sevgili ustacım.. Bilmem anlatabildim mi?

KİANA dedi ki...

Sevgili Hüseyin Usta.. Birgün hep kazanacağız diye adam kazanmıştı zaten kaybettiği aşkını ama ne kadarını...

xxxxxx

Benim Babam imam dı..Caminin şerefesinde o ezan okurken mutlaka kargalar yada güvercinler olurdu... Babam ezan okurken kargalarda mutlaka ses yaparlardı...yazınızdan bunu hatırladım..karga bu hikayede ne rolu oynayacak merak ediyorum:))

Yaşamın kıyısında dedi ki...

Yeni yılını tüm içtenlikle kutlar sağlıkla,sevdiklerinle,ailenle ve gönlünce bir yıl geçirmeni dilerim.
Sevgiler...

Çınar dedi ki...

Mutlu yıllar. Yeni yılda herşey gönlünce olsun.

Sevgiler

Adsız dedi ki...

Hüseyin USTAAAA;
Yeni gelen yılda mutluluk,huzur,sağlık diliyorum.
İnan ki yürekten diliyorum,laf olsun,yorum olsun diye bırakmıyorum.:)(umarım taşlanmam:))
Yeni yılda da keyifle okumayı,senin de yazmanı diliyorum o hoş yazılarını.Sevgiler ve MUTLU YILLAR.

Zeugma dedi ki...

Ailen ve sevdiklerinle birlikte tam istediğin gibi, dört dörtlük bir yıl diliyorum Usta...

ali zafer sapci dedi ki...

İyi yıllar dilerim!

Zeugma dedi ki...

Sevgili Dalgaları aşmak'ın yorumuna gözüm takıldı ve 'kutsal bilgi kaynağı'' Ekşi Sözlük'e girdim (pek severim bu sözlüğü)..
Ustacım, sen neymişsin be Abi?? :)))
Yüzümde kocaman tebessümlerle okudum..Tam tahmin ettiğim gibi betimlenmişsin orada çünkü :))

İyi ki varsın Ustam...

Esin Bozdemir dedi ki...

Değerli Hüseyin usta,

2011 ve daha nicelerinde öncelikle sağlık, huzur ve mutluluk dolu yıllar dilerim...

Valla Ustam:) bende essahtan yürekten diliyorum şunu bilesin:) gönlünce olsun yeni yılın...ve sana tüm güzellikleri ve en çok neyi diliyorsan o'nu onları getirsin...

Sevgilerimle
İYİ YILLAR DİLERİM...

Hatsumomo dedi ki...

Ustam ,teşekkür ederim.
Sağlık ve huzur dolu yıllar dilerim.
Selam ve sevgiyle :=)

Adsız dedi ki...

mutlu yıllar ..

Dalgaları Aşmak dedi ki...

USTA nerelerdesin ? Umarım olumsuz bir durum yoktur.

gülsen VAROL dedi ki...

Sevgili, Hüseyin Usta... ben merak ederim dostları unuttun mu? Bir ses ver.. LÜTFEN..

Hatsumomo dedi ki...

Hasret senfonilerine katılıyorum,
gerçekten merak etmeye başladım.
Nerelerdesin Ustam !

gülsen VAROL dedi ki...

SADECE "İYİYİM" DE USTACIM..
SADECE İYİ OLDUĞUNU SÖYLE.. LÜTFEN!
NE HAYKIRIŞTAN BİR HABER VAR NE DE SENDEN.. ÜZGÜNÜM.