BOŞLUK

21 Ocak 2011 Cuma

NE OLDU BİZE,GÜNEŞE NEDEN DOĞMUYOR?

Sevgili blog arkadaşlarım,sorunun ana kaynağı olmaktan utanıyorum,ama bana ve diğer insanlara bir şeyler olduğu gerçek,bende bu yüzden ahmet kayanın sevdiğim bir şarkısının sözünü başlık ederek yazıma başlıyorum.Bu yazı hem yorumlarınıza bir cevap olur hemde sorunu analız etmiş oluruz diye yazılmış bir yazıdır.Henüz on yedi yaşındayken bir humanist idim insanları çok seviyordum,çünkü bende bir insandım,
sırf bu yüzden henüz hayatımın baharındayken kendimi halkıma ve insanlığa hiç düşünmeden adamıştım.İnsanların daha özgür bir dünyada yaşaması için emekçilerin kanının asalaklar tarafından emilmemesi için ve tabiki bağımsız bir türkiye için.O yıllarda insanların çok zeki olduğunu düşünüyordum ,öyle ya ben çocuk olmama rağmen bu kadar düşünebiliyorsam büyükler neler düşünürdu allah bilir.Henüz o yıllarda öyle olmadığını anlamaya başladım meğerse gerçekte düşünebilen insan sayısı çok azdı ama umutlarım vardı görmeyenlere gösterirsem,bilmeyenlere anlatırsam her şey düzelir diye de düşünüyordum tıpkı gencecık
yaşında benim kadar şanslı olamayıp ölen bir çok arkadaşım gibi.Ama hiç bir şey benim düşündüğüm gibi olmadı ,dünyada ki sınıflar ortadan kalktı burjuvalar işçileri hatta köylüleri bile burjuvalaştırdı artık proleterya
yoktu grevler daha fazla burjuva olmak içindi !kapitalizm görevini kusursuz yapmıştı gerçek burjuvalar sahtelerini bir köleye dönüştürmüştü artık insanlar daha fazla burjuva olabilmek için çalıştıklarını zannediyordu
aslında sadece faturaları ödeyebilmek için çalıştıklarını farkedemiyordu.Küçük burjuva aydınları  artık yoktu kültürlü avrupa bile kayıtsız bir topluma dönüşmüştü küresel faşizm dünyaya tamamen hakim olmuştu.Benim gençliğimde bile az olan düşünebilen insan sayısı neredeyse bitirilmişti kapitalizmin dünyayı fiziksel olarak bitirmeside cabası.Evet sevgili arkadaşlarım benim iyi olma ihtimalim sizce varmıdır?belki sizler durumunuz itibariyle dünyanın iyi tarafında yaşayabiliyorsunuz,dünyanın iyi tarafında yaşamak umutlarınızıda canlı tutabilir,
yanlış anlamayın lütfen belki bende sizin yerinizde olsam aynısı olabilirdim.İnsan umut ettikçe yaşar umutları tükenmiş bir insanın yaşama ihtimali varmıdır?Blogda kendi egomuzu tatmin ederek yada çok az sayıda olan bizlerin birbirine umut aşılayarak yaşaması ne kadar uzun olabilirki işte sorun bu.Bir yandanda halen yazıyor olmam var o da tamamen acabadan kaynaklanan bir şey ,acaba bazı şeyleri görüyor olmam o şeylerin sorumluluğunu taşımam gerektiği anlamınamı geliyor ?!.

19 yorum:

ali zafer sapci dedi ki...

Acabası falan yok usta!
"Düşmana inat, bir gün fazla yaşamak" değil mi anlayışımız. Her şeyi aldılar ama, renkler, sesler, umut, dostluk bizim değil mi!
Kavgaya devam ustam...

Unknown dedi ki...

Eyvallah usta,sanırım ayağa kalkmalıyım,kalkmak gerek.

Mehmet Osman Çağlar dedi ki...

Usta sonunda genel kurul ve başkanımız toplanmış. O kadar çok yazasım ve yazasım yok ki...
Hayallerimi öldürme ve bilim kurgumuzda da kalsa Güneşi birlikte zapt edelim. Sadece sen mi bezginsin ve şikayetcisin...Dünya değişti, bizim nesil çok gerisinde mi kaldı? Sevgi ve dostlukla...

Unknown dedi ki...

Dünya dönüyor usta kim kimin gerisinde kalmış nerden bilelim

üryan dedi ki...

Usta; bu güzel halkımın güzel sözleri var bilirsiniz elbette.. İmama kızıp orucu bozmak derler, bu duruma.. Yok ustam, bu oruç tutulmalı, üstelik imama, imamlara, imamgeçinenlere, imamcılık oynayanlara inat hem de..

Yazılmalı usat, okuyan bir tek kişi olsa bile , o bir tek kişi için yazılmalı..

Ve siz(ler), inadına durmalısınız ayakta, ellerini oğuşturup "bir gün nasılsa vazgeçecek" diyenler var oldukça..

Unknown dedi ki...

Sevgili üryan,insanlık tarihi boyunca hep bir gün umuduyla yazılmıştır her şey,beni hasta eden
şey insanlığın bir günü bile kalmayışıdır belkide.

Hatsumomo dedi ki...

Hmmmmm.
Çoğu insanın pek mutlu yaşadığını ben düşünmüyorum.
Hayatı kolay olan kaç insan var ülkemizde bilmiyorum Ustam.
Ve çğu zaman yaşamın anlamsızlığını farkediyorsun,orada başka algılar devreye giriyor.
Ama benim esas söylemek istediğim,blogta umut aşılama ile ilgili.
Sadece yazmak bile bir varoluş bence.
Katılan olur ,veya olmaz...Ama yazmak desarj olmanın bir yöntemi diye düşünüyorum.
Yeni yazılarını okumak dileğiyle Ustam.

gülsen VAROL dedi ki...

Orson weles derki bir şarkısında.. I know what is to be young.. BUT.... "ben gençliğin ne olduğunu biliyorum.. FAKAT SEN, yaşlılığın ne olduğunu bilmiyorsun... der! Severim o şarkıyı :))
Bundan 10/15 yıl sonra ne demek istediğimi anladığında bu şarkıyı söyle sevgili Hüseyin Ustam.

Unknown dedi ki...

Sevgili Hasret senfonileri,ben yaşlılığın ne olduğunu biliyorum çünkü ben yaşlı doğmuşum zaten!

Unknown dedi ki...

Sevgili Hatsumomo,mutlu olmak insan
olmakla eşdeğerdir!mutlu olmak kolay yaşamak değildir mutlu olmak insan gibi yaşamaktır,insanlarla birlikte! ve asla kolay bir hayat düşlemedim ama hep özgür bir dünya
düşledim,şimdiki sorunumda o usta
düşlerimi çaldılar!.

Zeugma dedi ki...

Düşlerini çalmadılar Usta..
Ne bu hal böyle?
İstesen dağları devirirsin. Koyverme kendini böyle..
Görülecek çok güzel düşler var daha..İnan...

Unknown dedi ki...

Eyvallah sevgili zeugma güç verdin.

Esin Bozdemir dedi ki...

nereye baksam-k tutarsızlık!nereye baksak ahmakça!!! :O)
((acılarla mı besleniyorsun yoksa aaa!!doğuştan yaşlılık!batan gemiler!yangın yeri her yer!..:))
Ama gücü yakalmışsan artık tamamdır!kim tutar seni :)Allah aklımıza zeval vermesin hepimizin...birazda mizah yanından bakalım şu ucube:)hayata:))
Güzel bir hafta dilerim...

Unknown dedi ki...

Sevgili esmir bu hayata iki pencereden bakabilirsin.uzak doğulu
rahibin hikayesinde olduğu gibi.
Aslanlardan kaçıp uçuruma atlayan ve düşerken yamaçtaki bir dala tutunan aşağıya baktığında ise iki aslanın düşsede parçalasak diye beklediği bir durumda iken yamaçta gördüğü bir çileği koparıp yedikten sonra öööfff bee ne güzel çilek diyen rahıbin hikayesi.burda
iki pencereden bakabilirsin birincisi hayatın en berbat anında ile çileğin tadını alabilmek ki çoğu zaman öyleyim diğeri ise az sonra düşüp ölecek olan rahibin çilek yiyerek kendini kandırmasının ne anlamı var bu durumda daha bet olduğum zamanlarda
aldığım hal oluyor umarım sen çileğin tadını almaya devam ediyorsun öyle olmasında cani gönülden diliyorum.

Çınar dedi ki...

Daha ne rüyalar görüp ne aydınlık sabahlara uyanacağız. Var mı öyle pes etmek "Gün doğmadan neler doğar" derler bilmez misin?

Dünyanın iyi tarafında yaşamak..? Aynı dünyada aynı havayı aynı suyu pervasızca hoyratça tüketerek yaşıyoruz. İyi tarafı mı kalmış dünyanın...

Umut dolu, yaşam sevinci dolu yazılarınızı bekliyorum

Sevgiler

gülsen VAROL dedi ki...

Hüseyin Ustam.. seni... yazılarını.. asiliğini ve asilliğini ÖZLEDİM!

Unknown dedi ki...

Özlemine layık olamadığım için üzgünüm sevgili gülsen hanım.

Gadno Kopele dedi ki...

tam tersi umudunu tamamen kaybettiğinde cennet seni bekliyor, yani umudun aq!
ayrıca çavuş lorusso haklı "umarak yaşayan sıçarak ölür".
vesselam.

Unknown dedi ki...

Geçenlerde altmışın üzerinde bir adam övünerek sıgarayı on yıldır bıraktığını anlatıyordu,bana da bırakmam için nasihat ediyordu.
benim cevabım tek cümleydi.
"bilsemki ölmeyeceğim içersem şerefsizim" insan sıçarak yada sıçmayarak ta olsa ölür.!ölürken
bokunun ne renk olduğunun ne kadar
önemi vardır?